Капітальний ремонт Харківського шосе у Києві може коштувати понад мільярд гривень

Всього 5 км: в Києві хочуть закатати під асфальт мільярд гривень

Комунальна корпорація «Київавтодор» вже понад два тижні не визначається з підписанням договору з компанією «Автострада» Максима Шкіля щодо капітального ремонту Харківського шосе у Дніпровському та Дарницькому районах столиці. За підсумками тендеру, вартість проєкту складає 1,26 млрд грн, а переможця обрано ще 16 вересня.

Про це розповідає Finway

Чому вартість ремонту Харківського шосе викликає питання

За інформацією, сума у понад мільярд гривень за п’ятикілометрову ділянку дороги викликала резонанс. Фактично це означає близько чверті мільярда гривень за кожний кілометр, що суттєво перевищує середню вартість асфальтування у Києві. Для порівняння, нещодавній ремонт кілометрової ділянки вулиці Драгоманова обійшовся «Київавтодору» лише у 40 млн грн.

Розгляд аналогічних проєктів у минулому підкреслює різницю у вартості: у 2010 році Харківське шосе планували відремонтувати за 101 млн грн (у цінах 2011 року, коли курс долара був 8 грн). Сучасний проєкт не лише дорожчий у 12 разів, а й містить значно більше додаткових елементів, включаючи розширення вулиці та облаштування світлофорних переходів, що може вплинути на безпеку дорожнього руху.

Обговорення маржі та доцільності проєкту

Окрему увагу привертає питання маржі, яка залишилася високою навіть після проведення тендеру та зниження очікуваної ціни на 10%. Суспільство та експерти висловлюють занепокоєння щодо доцільності таких витрат на тлі дефіциту бюджету та проблем із виплатами заробітних плат військовим.

«Можливо через скандал, який може виникнути. Бо йдеться про укатування в тиловий асфальт великої суми грошей на фоні бюджетного дефіциту для виплати зарплат військовим», – пише видання.

Дискусія довкола цієї угоди триває, а остаточне рішення щодо підписання договору на капітальний ремонт Харківського шосе досі не ухвалено.

Новини по темі