Минулого року єменські хусити завдали світовій торгівлі збитків на $200 млрд, атакуючи майже 200 суден, з яких понад 40 було пошкоджено. За даними The Economist, обсяги вантажів у стратегічному протоці Баб-ель-Мандеб, що з’єднує Червоне море та Аденську затоку, зменшилися на 66%, а національність суден зазнала змін.
Про це розповідає Finway
Вплив на світову торгівлю і логістику
Через агресивні дії хуситів кораблі змушені обходити Африку, що подовжує подорожі до Азії на 6 000 км або на 10–14 днів. Такий обхід збільшує вартість транспортування на $1 млн за подорож, але залишається дешевшим, ніж використання Червоного моря, де ціни на страхування зросли на 1900%. У липні 2024 року вартість доставки контейнера з Шанхаю до Роттердама досягла піка в $8,200, що на 400% перевищує середню вартість у 2023 році.
Наслідки та економічні витрати
З урахуванням глобальних обсягів контейнерних перевезень, атаки хуситів додали щонайменше $175 млрд до витрат на перевезення з січня до жовтня 2024 року. Деякі судноплавні агенції співпрацюють із компанією, пов’язаною з високопоставленим лідером хуситів, щоб забезпечити собі «безпечний проїзд», що приносить хуситам $180 млн щомісяця.