Згідно з результатами анонімного онлайн-опитування Rakuten Viber, понад 58% українців вже мають досвід використання інструментів штучного інтелекту, причому кожен четвертий робить це регулярно. В опитуванні взяли участь понад 6 тисяч респондентів.
Про це розповідає Finway
Частота використання ШІ серед українців
Результати свідчать, що 33% опитаних використовують ШІ-інструменти зрідка, а 25% — регулярно. Водночас 21% ніколи не застосовували такі технології, а 12% не знайомі з поняттям штучного інтелекту. Ще 9% зазначили, що пробували ШІ-інструменти, але наразі ними не користуються.
Найпопулярніші інструменти та сфери застосування ШІ
Серед найбільш відомих інструментів штучного інтелекту українці назвали ChatGPT — про нього чули 85% учасників опитування. Другу позицію посів Google Gemini з 64% обізнаних. Далі йдуть Microsoft Copilot (20%), Midjourney (11%), Claude (8%), DALL-E (7%), Perplexity AI (5%) та інші. Лише 3% респондентів не чули про жоден зі згаданих сервісів.
ШІ найчастіше використовується для пошуку інформації (81%), у професійній діяльності (37%) та для навчання (35%). Також популярними залишаються такі напрями, як пошук ідей і натхнення (31%), отримання медичних порад (27%), розваги (24%), ідентифікація об’єктів за фото (22%), написання електронних листів і довгих повідомлень (18%).
Основні бар’єри для використання штучного інтелекту
Серед тих, хто пробував ШІ-інструменти, але не користується ними постійно, головними причинами є побоювання щодо конфіденційності чи безпеки даних (31%), не надто корисні отримані результати (30%), недовіра до інформації (29%), нерозуміння принципу роботи (16%) та складність у використанні (11%). Ще 11% вказали, що ШІ не зміг відповісти на їхні запитання, а 13% назвали інші причини.
Респонденти, які ніколи не користувалися інструментами штучного інтелекту, пояснюють це тим, що їм і так зручно без них (43%), не мали можливості спробувати (25%), не впевнені у корисності сервісів (23%), не знають, як працюють такі інструменти (17%) або не бажають платити за їх використання (16%). Ще 14% не знають, які сервіси доступні чи де їх знайти, а 5% зазначили, що не знають, як зареєструватися.
«Штучним інтелектом (ШІ) користуються 58% українців, з них 25% роблять це регулярно. Також респонденти відповіли, що найчастіше від користування ШІ зупиняє побоювання щодо безпеки та некорисні результати».
