Залізниця росії під загрозою банкрутства: масові простої, нестача кадрів і фінансова криза

Російський рубль показав рекордне зростання

Залізнична галузь російської федерації опинилася у критичному стані через низку системних проблем, що загрожують банкрутством однієї з ключових державних компаній країни. Протягом останніх 20 місяців спостерігається безперервне падіння обсягів перевезень, а на залізничних коліях простоюють близько 300 тисяч порожніх вантажних вагонів, що становить майже 20% усього парку.

Про це розповідає Finway

Падіння обсягів перевезень і логістична криза

Обсяги вантажних перевезень російської залізниці знижуються вже майже два роки поспіль. Якщо у 2024 році спад склав 4%, то за перші п’ять місяців 2025 року цей показник зріс до понад 7%. Масова кількість порожніх вагонів на станціях свідчить про не лише падіння попиту на перевезення, а й про глибоку логістичну кризу: система не здатна ефективно перерозподіляти ресурси та оперативно реагувати на зміни ринку.

«На коліях по всій Росії простоюють 300 тисяч порожніх вантажних вагонів, що становить майже 20% усього вагонного парку. Цей факт свідчить не тільки про зниження обсягів перевезень, а й про глибоку логістичну дисфункцію — система не здатна ефективно перерозподіляти ресурси та реагувати на виклики».

Кадровий дефіцит і технічні проблеми

Окрім логістичних труднощів, російська залізниця стикається з гострою нестачею персоналу. Основними причинами стали мобілізація, масова еміграція та скорочення притоку трудових мігрантів, що призвело до браку щонайменше 2,5 тисячі машиністів і до 3 тисяч працівників інших спеціальностей.

Технічний стан рухомого складу також погіршується. Половина з 20 тисяч локомотивів потребує негайної заміни. Для оновлення парку до 2035 року необхідно щороку інвестувати 3-3,5 мільярда доларів США, але в умовах фінансової кризи таких коштів компанія не має.

Нинішня криза вже вплинула на стратегічні інфраструктурні проєкти росії. Уряд країни скоротив фінансування розширення Байкало-Амурської та Транссибірської магістралей на 67%, фактично призупинивши модернізацію найважливіших транспортних коридорів. Зупинено й розвиток маршрутів до європейських портів, що є критично важливим для міжнародної торгівлі.

Додатковим ударом по репутації та функціональності компанії стала успішна кібератака, про яку нещодавно повідомила українська розвідка. 8 червня кіберфахівці вивели з ладу домен rzd.ru та всі його сервіси, включаючи мобільні застосунки, що ще більше погіршило ситуацію у сфері залізничних перевезень російської федерації.

Новини по темі