Залізничні перевезення відіграють ключову роль для аграрного сектора України, володіючи цілим переліком переваг. Вони забезпечують економічну вигоду, здатність транспортувати великі обсяги вантажів на значні відстані та мають менші витрати у порівнянні з іншими видами транспорту. Завдяки залізничним коліям, аграрна продукція доставляється до портів і терміналів, звідки відбувається її експорт.
Про це розповідає Finway
Стан залізничної інфраструктури до 2023 року
Ще до початку агресії російської федерації у 2014 році більше 50% залізничних шляхів в Україні потребували невідкладної модернізації. На початок 2020 року лише 30% з них мали високий потенціал для вантажних перевезень. Проте, з 2018 до 2023 року було реалізовано масштабну реконструкцію, оновлено понад 2 500 км колій, що включало модернізацію під’їзних шляхів до основних морських портів держави.
Результати модернізації
Оновлення інфраструктури, зокрема під’їзних колій до Одеського порту, дозволило підвищити пропускну здатність на 15%. Завдяки здійсненим оновленням у 2023 році Україна змогла експортувати понад 60 млн тонн аграрної продукції, що на 8% більше, ніж у 2020 році. Сучасні під’їзні колії сприяли скороченню часу доставки вантажів до портів на 10-15%, a оптимізована логістика дала можливість аграріям заощадити до 20% на транспортних витратах порівняно з автомобільними перевезеннями.