Від 1 липня 2025 року Швеція розширює свої повноваження щодо моніторингу іноземних суден, що проходять через її територіальні води або виключну економічну зону Балтійського моря. Відтепер шведська Берегова охорона та Морська адміністрація отримають доступ до інформації про страхування не тільки суден, які заходять у порти країни, а й тих, що здійснюють транзитний прохід через шведські води.
Про це розповідає Finway
Мета нових заходів та санкційний тиск
Уряд Швеції вважає ці нововведення дієвими для посилення санкційного тиску на російську федерацію, котра активно експлуатує так званий “тіньовий флот” — технічно зношені та часто незастраховані танкери з непрозорою структурою власності, які використовуються для обходу західних санкцій.
“Берегова охорона та Морська адміністрація Швеції зможуть отримувати дані про страхування не лише суден, які заходять у порти, але й тих, що просто транзитом проходять через шведські води”.
Західні танкери повертаються на ринок російської нафти
За останні три місяці близько 33% всіх вантажів російської нафти Urals були доставлені з портів російської федерації на західних танкерах. Це найвищий показник з кінця 2023 року, коли США вперше запровадили санкції проти суден, які порушують встановлені обмеження. Причиною повернення західних компаній на цей ринок стало падіння ціни на нафту нижче встановленого порогу у 60 доларів за барель.
Однак навіть зниження вартості не гарантує стабільних продажів для рф. Наприклад, танкер Big Star, що перевозить 2,1 мільйона барелів російської нафти, вже кілька днів простоює біля китайського узбережжя через низький попит.