У українських супермаркетах та магазинах спостерігається тенденція, коли касири можуть відмовлятися приймати певні купюри та монети. Як правило, вони аргументують це тим, що не мають достатньо грошей для решти. Проте така практика є незаконною і споживачі мають право звертатися зі скаргами до керівництва закладів.
Про це розповідає Finway
Права споживачів у супермаркетах
Експерти з організації «Захист прав споживачів» наголошують, що в подібних ситуаціях покупцям слід повідомляти адміністрацію супермаркету. Касири зобов’язані приймати банкноти та монети всіх номіналів, а також забезпечувати наявність необхідних коштів для видачі решти. Наполеглива вимога касира про певну суму є спробою перекласти свої обов’язки на покупця, що є неприпустимим.
“Проблема “у мене немає решти” не ваша, а касира. Якщо касир продовжує говорити так, звертайтеся до керівництва магазину та повідомляйте, що касир перекладає на вас свої обов’язки,” – зазначили експерти.
Неправильне оформлення цінників
Крім того, є інформація про те, що супермаркети можуть вводити українців в оману за допомогою неправильно оформлених цінників. Важливо, щоб на цінниках була вказана точна та зрозуміла інформація, яка б не вводила споживача в оману. Наприклад, з цінників має бути видно, якій вазі відповідає зазначена вартість товару. За порушення цих норм магазини можуть бути притягнуті до відповідальності.
Держпродспоживслужба пояснила, що оформлення цінників має відбуватися до надходження товару в торговий зал, а працівники магазинів зобов’язані перевірити їхню правильність та наявність до початку роботи.
