У Києві під час повітряних тривог суттєво зростають тарифи на таксі

У Києві фіксують серйозне зростання цін на таксі під час тривог

У Києві в періоди повітряних тривог спостерігається різке підвищення цін на поїздки таксі. Така ситуація викликає занепокоєння серед мешканців столиці, оскільки ціни іноді збільшуються у кілька разів. Основна причина стрибків тарифів — різке зростання попиту на таксі на тлі обмеженої кількості доступного транспорту через зупинку руху наземного метро під час тривог.

Про це розповідає Finway

Думки експертів щодо регулювання тарифів

Економіст Олег Пендзин наголошує, що регулювати ціноутворення на послуги таксі на державному рівні неможливо. За його словами, таксі не відносяться до соціально значущих послуг, тому механізм державного контролю тарифів тут не застосовується. Він підкреслює, що громадський транспорт у Києві продовжує працювати під час тривог без підвищення вартості проїзду, тож користування таксі залишається прерогативою тих, хто обирає цей вид транспорту як розкіш.

“Громадський транспорт під час тривог продовжує курсувати і не підвищує ціни. Держава забезпечує перевезення звичайним комунальним транспортом, який їздить під час тривоги. Таксі – це розкіш. Користуйтеся альтернативним транспортом”, – сказав економіст.

Пендзин також зазначає, що спроби обмежити тарифи законодавчо є неефективними, оскільки це суперечить принципу добровільності надання послуг у приватному секторі. Крім того, такі дії можуть призвести до судових позовів з боку учасників ринку, тому перспектива державного регулювання ринку таксі, на його думку, є безперспективною.

Як формуються тарифи та вплив тривог на транспортну систему

Інженер і транспортний експерт Дмитро Беспалов пояснює, що сучасні сервіси таксі, такі як Bolt, Uber чи Uklon, є платформами райдшерингу і не мають фіксованих тарифів. Вартість поїздок визначається автоматично відповідно до поточного попиту і пропозиції. Формула розрахунку тарифу є комерційною таємницею і враховує низку змінних: кількість доступних автомобілів, число бажаючих скористатися послугою, час на дорогу, погодні умови, події в місті, стан авто та інші фактори. Під час повітряних тривог підвищується попит, виникають затори, що додатково впливає на ціну послуг таксі.

Беспалов підкреслює, що під час значних заторів ефективність машин знижується: якщо за нормальних умов одна машина може здійснити кілька поїздок на годину, то під час заторів — лише одну. У результаті це призводить до зменшення пропозиції та зростання цін. Фундаментальною проблемою Києва експерт називає перевантаження транспортної системи міста. Будь-яка надзвичайна ситуація, зокрема повітряна тривога, може призвести до транспортного колапсу, значного збільшення часу в дорозі, кількості заторів і ДТП.

На його думку, вирішити проблему можна лише шляхом розвитку громадського транспорту. Особливо важливим є створення альтернатив приватному автотранспорту та забезпечення безперебійної роботи комунального транспорту між різними районами столиці, навіть під час тривог. Експерт зазначає, що якби наземний транспорт також зупинявся під час тривог, ціни на таксі були б ще вищими через різке зростання попиту.

Для стабілізації тарифів, за словами Беспалова, необхідно забезпечити стабільний попит, достатню кількість авто та зменшити затори, що можливо лише за умови наявності розвиненої мережі громадського транспорту. Наводячи приклад Варшави, де трамваї курсують з інтервалом у 40 секунд і здатні обслуговувати навіть піковий попит, експерт підкреслює важливість ефективного транспортного планування та розвитку альтернативних видів пересування, зокрема велосипедної інфраструктури.

Новини по темі