Проєкт створення білоруського порту в російському Примор’ї був відкладений через фінансові причини. Цю інформацію підтвердив голова Приморського краю росії Олег Кожем’яка після зустрічі з президентом Білорусі Олександром Лукашенком, повідомляє білоруське державне агентство БелТА.
Про це розповідає Finway
На попередніх візитах Кожем’яки до Мінська обговорювалося питання щодо створення спільного порту в Примор’ї за участю російської, білоруської та китайської сторін. Однак, за словами Кожем’яки, проєкти не скасовані, а лише відкладені через високі банківські ставки, що негативно впливають на інфраструктуру та вартість транзиту.
«Ми нікуди не знімаємо ці портові проєкти. Ми їх відклали, тому що реальність зараз – це висока банківська ставка (ключова ставка Центробанку росії – 21 відсоток річних), яка, безумовно, ляже на інфраструктуру та вартість транзиту», – зазначив Кожем’яка.
Раніше білоруська сторона підкреслювала необхідність порту в Примор’ї як важливого елемента для транзитних шляхів до Китаю. На початку 2024 року в Примор’ї працювала команда білоруських фахівців, які мають досвід реалізації портових проєктів.
Після того, як білоруське керівництво підтримало військове вторгнення росії в Україну, країна втратила можливість постачати свою продукцію через морські порти України та Литви. У вересні 2022 року Білорусь і росія підписали угоду про транзит білоруських вантажів через територію росії, що має забезпечити альтернативні шляхи постачання експортної продукції.
Крім того, сторони домовилися про будівництво нових портів для перевалки білоруської продукції. У серпні 2022 року Лукашенко зазначив, що Білорусь отримала «хороший шанс» для створення власної портової інфраструктури в Північно-Західному регіоні росії. Пізніше тодішній прем’єр-міністр Білорусі Роман Головченко повідомив, що Мінськ та Москва працюють над новими транспортно-логістичними ланцюгами.
У квітні 2024 року була підписана угода про будівництво білоруського порту в Мурманську, введення в експлуатацію якого заплановано на 2028 рік. Білорусь також активно шукає ділянки для будівництва портів у Ленінградській області росії, проте про початок будівництва портової інфраструктури інформації поки не надходило.