Український малий і середній бізнес розширюється завдяки грантам, експорту та цифровізації

Український малий і середній бізнес планує масштабування завдяки грантам, розвитку експорту та цифровізації.

Дослідження Mastercard SME Index 2025 свідчить, що 67% українських малих і середніх підприємств мають намір масштабувати свої бізнеси найближчим часом. Основними напрямками зростання підприємці називають відкриття нових торгових точок і збільшення обсягів виробництва — таку стратегію обирають 44% опитаних. Ще 40% планують посилити присутність у цифрових каналах продажу, а 35% — розширити асортимент своїх товарів та послуг.

Про це розповідає Finway

Зростання участі у грантових програмах

Українські підприємці активно використовують можливості грантового фінансування: 41% респондентів вже брали участь у відповідних програмах, що на 14 відсоткових пунктів більше, ніж роком раніше. Така тенденція свідчить про зростаючу зацікавленість сектору у залученні додаткових ресурсів для розвитку та масштабування.

Експорт і цифрові технології — ключові драйвери розвитку

Експорт стає дедалі важливішим чинником для українського малого та середнього бізнесу. Вже 38% учасників дослідження продають свої товари та послуги за кордон, що на 22 відсоткових пункти більше, ніж у попередньому році. Ще 24% підприємців планують вийти на зовнішні ринки найближчим часом. Найпопулярнішими країнами для експорту залишаються Австрія, Болгарія, Польща та США.

Крім того, українські МСБ активно впроваджують цифрові інструменти та технології штучного інтелекту. Це дозволяє підвищувати рівень залученості клієнтів та забезпечувати більш персоналізований підхід до взаємодії з ними.

Так, дві третини малих та середніх підприємців (67%) планують масштабувати бізнес, свідчать результати щорічного дослідження Mastercard SME Index 2025.

Новини по темі