Торгова війна, яку президент Сполучених Штатів Америки ініціював проти Китаю та інших країн, викликає негативні наслідки для економік по всьому світу, включаючи самі Сполучені Штати. Проте європейські виробники в КНР вже відчувають, або незабаром відчують, позитивний ефект від цієї ситуації.
Про це розповідає Finway
Зокрема, підвищення мит на американські товари в Китаї робить імпорт з США менш конкурентоспроможним, що відкриває нові можливості для європейських компаній. Як зазначає Financial Times, такого висновку дійшли аналітики Торгово-промислової палати ЄС у Китаї.
Вигоди європейських виробників
Згідно з даними дослідження, європейські виробники у Китаї мають змогу зайняти частку ринку, яку залишили американські фірми. Вже 19% європейських компаній у КНР повідомили про збільшення замовлень від китайських або іноземних клієнтів, тоді як 36% очікують на вигоду від торговельної війни.
“Ми маємо багато прикладів, коли європейські компанії конкурують з американськими, особливо у сфері імпорту з США. Американські постачання скорочуються, а Китай шукає альтернативи серед неамериканських резидентів. Це може стати перевагою для європейських компаній”, – зазначив президент Європейської ТПП Єнс Ескелунд.
Економічні виклики
Однак, як підкреслив Ескелунд, це не гарантує суттєвого прибутку для бізнесу з ЄС. Загальне уповільнення економіки та невизначеність продовжують впливати на прибутковість і інвестиційні плани європейських компаній.
Незважаючи на те, що Китай залишається світовим лідером з експорту, іноземні компанії, в тому числі американські, продовжують грати важливу роль у зовнішній торгівлі, особливо в постачанні високотехнологічного обладнання та промислових компонентів. Такі компанії формують близько 30% вартості зовнішньої торгівлі Китаю, використовуючи імпортні складові для випуску товарів як для внутрішнього ринку, так і на експорт.