Останні політичні заяви та активності Ілона Маска помітно вплинули на компанію Tesla Motors. За даними видання «Фокус», яке посилається на сайт Electrek, продажі електромобілів Tesla за перші два місяці 2025 року знизилися на 71% у Німеччині, на 45% у Норвегії, на 44% у Франції та Іспанії, на 49% у Китаї та на 11% у США. Експерти Інституту досліджень авторинку вказують на ці тенденції.
Про це розповідає Finway
Зниження попиту та його наслідки
Відповідно до базових принципів ринкової економіки, зниження попиту на товар зазвичай призводить до зниження його цін. Однак, для всебічного розуміння ситуації доцільно порівняти зміни цін на інші популярні моделі електромобілів, такі як Nissan Leaf та Volkswagen ID.4, які займають значну частку на українському ринку.
Ціни на електромобілі перестали знижуватися, незалежно від виробника. Зокрема, спостерігається певне підвищення середніх цін, що є очікуваним, оскільки пільги на розмитнення завершаться 31 грудня 2025 року. Це призведе до відновлення мит та ПДВ, що, в свою чергу, підвищить фактичні ціни на понад 30%.
Вплив особистості Ілона Маска на українських покупців
Повертаючись до Tesla, варто зазначити, що це не вперше, коли публічні висловлювання Ілона Маска мали б вплив на українських споживачів. Проте жодного разу це не призвело до зменшення продажів чи бойкоту продукції на нашому ринку. По-перше, в Україні немає офіційного представництва Tesla, і навряд чи воно з’явиться. По-друге, електромобілі Tesla мають збалансовані характеристики та ціни, а також широко доступні варіанти з аукціонів у США, що робить їх привабливими для покупців.
«Коли настає час реагувати на провокаційні твіти Ілона, українці готові активно висловлювати свої думки в соцмережах. Однак під час купівлі електромобіля більшість споживачів розділяють поняття «Тесла» і «Ілон», ставлячи їх на різні полички. Врешті-решт, вони обирають одну з моделей Tesla. Максимум, що може трапитися, — це наклейка на бампер з текстом на кшталт «Я купив цю машину ще до того, як…» — коментують експерти.