ШІ-технологія для реставрації картин дозволяє відновлювати мистецтво за години

Databricks придбає стартап Neon за $1 млрд для посилення позицій на ринку ШІ-агентів

Інноваційна технологія на базі штучного інтелекту відкриває нові можливості для швидкої реставрації пошкоджених творів мистецтва.

Про це розповідає Finway

  • Метод забезпечує відновлення картин за лічені години замість місяців роботи.
  • Використовує ШІ та спеціальні друковані маски для цифрової реставрації полотен.
  • Підходить для творів, які не піддаються класичній реставрації.

Як працює новий підхід до реставрації

Аспірант Массачусетського технологічного інституту Алекс Качкін розробив інструмент, який значно прискорює процес відновлення пошкоджених картин. Застосовуючи штучний інтелект, технологія дозволяє створити цифрову реконструкцію полотна, відновлюючи втрачені або зруйновані ділянки за допомогою аналізу сусідніх фрагментів зображення.

Особливістю методу є використання друкованої полімерної маски, створеної після цифрового відновлення. Цю маску накладають на оригінал, і вона може бути легко знята без пошкодження твору, що гарантує оборотність процедури.

Практичне застосування та етичні виклики

Качкін випробував розробку на картині XV століття, яку приписують Майстру Поклоніння волхвів Прадо. Він оцифрував полотно, позначивши понад 5600 дефектів, і відновив їх за допомогою програмної маски з більш ніж 57 000 унікальних відтінків.

Для відновлення відсутніх елементів, зокрема обличчя немовляти, були використані фрагменти з інших робіт художника. ШІ аналізував творчу манеру та підібрав відповідні деталі, забезпечуючи максимальну автентичність результату.

Весь процес зайняв лише кілька годин, на відміну від традиційної реставрації, яка зазвичай триває понад тиждень. Проте наразі технологія призначена лише для лакованих полотен.

«Реставрація картини — це весело, і здорово сісти, заповнити все це і приємно провести вечір. Однак це дуже повільний процес», — заявив фахівець.

Попри значні переваги, розробник акцентує увагу на етичних аспектах інновації. Чи допустимо приховувати оригінал під шаром маски та відтворювати втрачені деталі, використовуючи елементи з інших творів, залишається відкритим питанням. За словами Качкіна, подальший розвиток технології потребує глибокого осмислення принципів збереження культурної спадщини.

Новини по темі