Європейський Союз значно збільшив обсяги закупівель пального з Індії, виготовленого з російської нафти. Про це йдеться у звіті Центру вивчення демократії (CSD), який аналізує дані за період з січня по серпень 2024 року. Протягом цього часу обсяги імпорту пального з трьох найбільших індійських нафтопереробних заводів зросли на майже 20% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Про це розповідає Finway
Проблеми з обмеженнями та зростання ролі Індії
Попри спроби ЄС запровадити обмеження на ціну в $60 за барель і заборонити прямий імпорт нафти з росії, уникнути зростання закупівель пального не вдалося. Виявилося, що прогалини в заборонах навмисно залишили, оскільки в G7 побоювалися різкого зростання цін на енергоносії.
Індія, скориставшись цими прогалинами, змогла значно збільшити імпорт російської нафти, зокрема на 13% за рік, що склало €27 млрд. Більшість цієї нафти, а саме 41,1 млн тонн, транспортувалися “тіньовими” танкерами зі “сумнівним страхуванням”.
Необхідність змін в енергетичній політиці ЄС
Щоб зменшити прибутки кремля від експорту нафти та газу, ЄС рекомендують заборонити імпорт нафтопродуктів, що походять із нафтопереробних заводів у третіх країнах, таких як Індія, Туреччина та ОАЕ. Такий крок міг би сприяти зниженню залежності від російських енергоносіїв і підтримати енергетичну безпеку Європи.