10 найпривабливіших країн для франчайзингу в 2019 році

Скажімо, ви – успішна франчайзингова компанія в США, і ви розширилися до такого ступеня, що ваш ринок вже перенасичений. Або ваша конкуренція стала настільки жорсткою, що дуже складно розширювати свій бізнес і при цьому отримувати прибуток. Або величезні можливості, пропоновані все більш інтегрованими світовими ринками, стають все більш привабливими. Зрештою, навіть великий внутрішній ринок США має менше 5% потенційних клієнтів у світі. Можливо, прийшов час вийти на міжнародний рівень!

На кого орієнтуватися?

Але куди ви йдете в першу чергу або на які країни ви орієнтуєтеся в першу чергу для подальшого розширення? Це непросте завдання, оскільки існує більше 200 різних країн і територій, де ви можете знайти потенційних клієнтів для вашого продукту або послуги. Ви можете вибрати відносно безпечний і знайомий або великий потенційний ринок, але це може бути не вашим оптимальним варіантом, оскільки розмір ринку або ринкові ризики є лише деякими з багатьох чинників. Це сприяє успіху на міжнародних ринках.

Прийняття рішень на основі даних

У багатьох випадках проникнення в неправильну країну в невідповідний час було основною причиною провалу ініціатив по інтернаціоналізації. Комп’ютерна модель, розроблена в Міжнародному франчайзинговому центрі Розенберга (RIFC) Університету Нью-Гемпшира, може допомогти франчайзинговим компаніям визначити країни, в яких у них найбільше шансів на успішне розширення свого бізнесу.

Фактори, які слід враховувати: прибуток проти ризиків

Дослідники RIFC визначили ключові фактори потенційної віддачі від ініціатив щодо інтернаціоналізації, в тому числі:

  • розмір ринку: чим більше чисельність населення і / або економіка, тим краща потенційна віддача;
  • зростання ринку: чим швидше зростає економіка, тим вище потенціал для більш високої прибутковості;
  • а також купуємо потужність: чим більше наявного доходу у потенційних клієнтів, тим більше можливостей для більш високих продажів, більш високого прибутку.

Дослідники RIFC також визначили ключові ризики на міжнародних ринках. Вони включають:

  • Політичні та економічні ризики: вони виникають, коли політичні або економічні умови або зміни негативно впливають на діяльність іноземної компанії;
  • Правові та нормативні ризики: незнайомі і / або зміни в законодавстві приймаючої країни можуть завдати шкоди іноземній компанії, яка працює там;
  • Культурні дистанційні ризики: робота в іншому культурному середовищі ставить унікальні проблеми;
  • Ризики географічної дистанції: у міру збільшення географічної дистанції між іноземним ринком і штаб-квартирою компанії, чим вище витрати на моніторинг, тим важче і дорожче виявляється матеріально-технічна та інша підтримка іноземним франчайзинговим компаніям;

Топ-10 найбільш привабливих країн в 2019 році знаходяться в такому порядку:

  • Німеччина
  • Великобританія
  • Канада
  • Польща
  • Франція
  • Австралія
  • Іспанія
  • Ірландія
  • Швеція
  • Південна Корея

Що робить ці країни привабливими?

  1. Німеччина: пропонує відмінний баланс потенційних прибутків і ризиків. Вона має відносно високий ринковий потенціал на 14 місці, що обумовлено великим розміром ринку і купівельною спроможністю. У той же час вона пропонує відносно низькі ринкові ризики з низькими економічними і політичними ризиками і сприятливими культурними та географічними ризиками.
  2. Великобританія: володіє значним ринковим потенціалом при дуже низьких ринкових ризиках, особливо з географічними і культурними ризиками.
  3. Канада: забезпечує розумний ринковий потенціал при дуже низьких ринкових ризиках, особливо з точки зору географічного і культурного ризику, коли вона веде інші країни.

Топ-10 найбільш привабливих країн в 2019 році – для компаній з агресивним зростанням

Для компаній, які більш агресивні і готові піти на більший ризик, щоб забезпечити більш високий прибуток, в топ-10 країн в 2019 році входять:

  1. Китай
  2. Німеччина
  3. Сполучене Королівство
  4. Індія
  5. Південна Корея
  6. Польша
  7. Іспанія
  8. Малайзія
  9. Канада
  • Китай: його величезна потенційна клієнтська база і швидке зростання ринку роблять його дуже привабливим для міжнародних компаній, які бажають і здатні протистояти серйозним ринкових ризикам, особливо його непривабливий рейтинг в області культури і географічні дистанційні ризики.
  • Туреччина: схожа на Китай, але в меншій мірі, її значна потенційна клієнтська база і значне зростання ринку привабливі для міжнародних компаній, готових йти на ризик, бажаючих впоратися з значними ринковими ризиками особливо політичними та економічними ризиками.
  • Індія: поруч з Китаєм за розміром і зростанням ринку, хоча з більш низькою купівельною спроможністю. Індія може бути привабливою для міжнародних компаній, які можуть впоратися з її високими ринковими ризиками, особливо її загальновідомим складним правовим та нормативним середовищем.

Висновки

Зосередження уваги в основному на ринковому потенціалі без явного урахування безлічі ризиків, присутніх на міжнародних ринках, може привести до неадекватних рішень по інтернаціоналізації. Не так давно країни БРІКС (Бразилія, Росія, Індія, Китай, Південна Африка) були пріоритетними ринками для компаній, що прагнуть до міжнародного розширення, зважаючи на їх великий ринковий потенціал. Тим не менш, ці країни також мали дуже високі ринкові ризики. Багато компаній, які увійшли до Бразилії, Росії і Південної Африки, стали шкодувати про свої рішення, оскільки в останні роки ці країни зіткнулися з серйозними економічними, політичними і / або соціальними проблемами.

На щастя, деякі країни можуть бути дуже привабливими як для збалансованого зростання, так і для компаній з агресивним ростом: Німеччина, Великобританія, Канада, Південна Корея, Польща та Іспанія. Ці країни повинні бути в числі цільових списків більшості світових франчайзингових компаній, що прагнуть вийти на міжнародні ринки або увійти до них.

10 найпривабливіших країн для франчайзингу в 2019 році