Історія та особливості професії офіціанта

Привіт, наші улюблені читачі! Сьогодні хочу поговорити з вами про одну з найпоширеніших і затребуваних професій у сфері обслуговування – про офіціанта. Нижче ми з вами поговоримо про історію виникнення даної професії, та про її основні особливості.

Трохи з історії виникнення цієї професії

І так, коли і за яких обставин з’явилася професія офіціанта? Багато з вас логічно дадуть відповідь, що офіціант з’явився тоді, коли почали відкриватися перші ресторани. Але, це не так.

Насправді професія офіціанта є однією з найдавніших. Перші згадки про офіціанта були знайдені в Стародавньому Єгипті. Там при вивченні пірамід, археологи виявили фрески з зображеннями роботи офіціантів. Тоді спеціально навчені люди в особливому вбранні подавали їжу до столу фараонів.

Що стосується нашої місцевості, то тут професія офіціанта з’явилася в XIX столітті. Пов’язано це з відкриттям перших ресторанів. У ті часи до офіціантів ставилися дуже серйозно. Перш, ніж прийняти людину на роботу, її навчали всім правилами, етикету і манері поведінки в залі. Тільки після успішного навчання і стажування офіціант міг приступати до роботи.

Зовнішній вигляд офіціанта також мав дуже велике значення. Він повинен був надіти фрак з білими манішками, обов’язково зав’язати краватку і ні в якому разі не забути про білосніжні рукавички.

Практично без змін збереглася ця професія і до наших часів. Офіціанти так само мають особливий одяг і повинні освоїти правила обслуговування клієнтів.

Особливості професії офіціанта

Найуспішніші ресторатори прекрасно розуміють, що саме від підбору офіціантів залежить вся діяльність і потік клієнтів у закладі. Саме тому до підбору персоналу вони ставляться дуже і дуже серйозно.

Цій професії можна як навчити людину самостійно, так і взяти людину, яка вивчилася на офіціанта або, хоча б, закінчила професійні курси. Але, навіть взявши на роботу людину з дипломом або сертифікатом, ви не можете на 100% бути впевненими у професіоналізмі цієї людини. У будь-якому випадку потрібно буде «підточити» нового співробітника під стиль роботи вашого ресторану.

Якими ж якостями повинен володіти хороший офіціант? Це будуть:

• знання етикету і правил поведінки в залі;

• охайність і приємний зовнішній вигляд;

• швидкість реакції;

• спостережливість;

• чуйність;

• позитивний настрій та доброзичливе спілкування з клієнтами;

• відповідальність;

• хороша пам’ять, адже хороший офіціант повинен знати все меню на пам’ять;

• бажання працювати на результат;

• вміння працювати в команді;

• стресостійкість та вміння правильно виходити з конфліктних ситуацій;

• комунікабельність і товариськість;

• відсутність дефектів мовлення.

Цей список, звичайно ж, можна продовжувати ще дуже довго. Думаю, ви бачите, скільки вимог до цієї, здавалося б, простої професії.

Але, кожен розуміє, чому так важливо, щоб офіціант був ідеальним. Вас добре обслужили, підняли вам настрій – ви обов’язково повернетеся ще в цей заклад і будете радити його друзям та близьким. А ось якщо все буде навпаки, то і прийдете ви в такий заклад навряд чи.

У наступній нашій статті ми з вами поговоримо про чайові – вірних супутників офіціантів. Ми з вами з’ясуємо, чи потрібно давати чайові, яку суму і які системи підрахунку чайових існують в ресторанах.

Історія та особливості професії офіціанта