Як грамотно підняти ціни?

Оскільки ми говорили сьогодні про ресторанний бізнес та згадували такий принцип фінансування, як факторинг, потрібно далі продовжити тему фінансів. Про що будемо говорити? А, мабуть, про підняття цін. А точніше про те, як це зробити просто, особливо не помічено і грамотно. Абсолютно кожен підприємець, навіть якщо він вже давно займається такою діяльністю, скаржиться на те, що піднімати ціни дуже складно. І при чому не розумово складно придумати, як це зробити, а в більшій мірі морально. Так, ми звикли, що ціни всі піднімають без жодного докору сумління.

Можливо, такі кадри і є. Але більшість при піднятті цін переживає почуття сорому і незручності. Чому ж запитаєте ви. А ось справа в тому, що будь-який підприємець – це та сама людина, яка не має в своєму товарообігу абсолютно все. Так навіть той самий ресторатор не має ще один свій ресторан за кордоном. Там він стає таким же споживачем, як і ми з вами. До того ж, багато хто боїться і того, що саме підняття цін зменшить кількість покупців і клієнтів. А також є ймовірність втрати прибутку.

Ось кілька варіантів того, як підняти ціни грамотно. Перший варіант – знайдіть спосіб, щоб розповісти своїм клієнтам про таке ще задовго до підняття цін. За цей час покупці самі себе підготують до підвищення ціни на якийсь товар. І тоді вам робити вже нічого не потрібно. Людина обміркує всі варіанти і буде вже нормально на таке дивитися і реагувати. Вона зрозуміє, що такі заходи є вимушеними. Та й, до того ж, було б дуже дивно, якби всі навколо підняли ціни, а ви залишили все, як є. Це теж викликає велику підозру. І ймовірність втрат клієнтів і прибутку також є.

До слова, навіть якщо ви і не зможете за цей час залучити нових клієнтів, у вас повинні бути постійні, які, навіть не дивлячись на високі ціни, все одно вважають за краще обирати вас. Це може бути пов’язано не тільки з вашою особистою репутацією, але і тим, що і як ви робите, а також якої якості у вас товар і на якому рівні обслуговування.

Ось ви кого виберете: продавця, у якого продукція дешевше, але він різкий і грубий або того, у якого продукція трохи дорожче, але він дуже уважний і ставиться до вас, як до людини, а не як до мішка з грошима, які він отримає? Тут явно без жодних сумнівів. Варіант перший мало кому підійде, а ось другий нехай і заманює хитрістю (такі теж є), але все ж знаходить індивідуальний підхід.

Другий логічний варіант. Не намагайтеся підняти ціну відразу у великих розмірах. Нехай це буде довше, але піднімайте ціни на продукцію в кілька етапів. Що це дасть? 1,5-2 місяці – це найоптимальніший час підняття цін. За цей час покупець зорієнтується у всьому і знайде для себе теж оптимальний варіант. І, може, це будете навіть ви.

Адже знову говоримо про те, що на тлі інших, які завалили високі ціни відразу, ви будете виглядати ще дуже добрим і Людиною, як то кажуть. А саме виправдання для підняття цін покупці і самі вже придумають. Наприклад, будуть аргументувати це тим, що, на відміну від інших, ви не відразу захотіли збагатитися за рахунок інших, а якщо це вже через деякий час і зробили, то тільки тому, що так вже треба було.

І, мабуть, найкращий варіант – це підняття цін вибірково. Що ж мається на увазі? Те, що не потрібно підвищувати ціни на абсолютно весь асортимент. Досить вибрати для початку 5 предметів, які подорожчають, а потім знову робити це все поступово. Так буде створюватися враження, що якщо купили 4 відносно дешевих предмета, то 5 вже можна собі дозволити купити дорожче. На цих чотирьох типу заощадили, а на цьому п’ятому зрівняли рахунок. І не кажіть, що ви, як покупець, ніколи так не думали. А це все прості прийоми, які вам, як підприємцю, принесуть прибуток.

Як грамотно підняти ціни?