Що таке маркетинговий мікс і чому це важливо

Технічно підприємства завжди використовували маркетингові інструменти для просування та продажу своєї роботи, але термін «маркетингова структура» був придуманий в середині 20-го століття. Одне з перших його застосувань було в зверненні 1953 року до Американської асоціації маркетингу, в якому професор Гарварду і експерт з маркетингу Ніл Бордон розповів про те, як маркетологи розвивають і здійснюють успішний маркетинговий план.

Виявлення та впорядкування елементів свого маркетингового набору дозволяє бізнесу приймати прибуткові маркетингові рішення на кожному рівні.

Ці рішення допомагають бізнесу:

  • Розвивати свої сильні сторони і обмежувати свої слабкі сторони
  • Стати більш конкурентоспроможними і адаптованими на своєму ринку
  • Поліпшити вигідне співробітництво між відділами та партнерами

З 1950-х років елементи маркетингової структури зазнали різних перетворень у відповідь на нові технології та інші зміни в передовій практиці маркетингу. З 1960-х маркетинговий мікс якось асоціювався з чотирма пунктами: ціна, продукт, просування і місце.

1. Ціна

Це вартість покупки товару. Ціна залежить від сприймання клієнтом цінності продукту і може кардинально змінити вашу маркетингову стратегію. Більш низька ціна робить продукт доступним для більшої кількості клієнтів, в той час як більш висока ціна приваблює клієнтів, які шукають ексклюзивність. У будь-якому випадку ціна повинна бути вищою за собівартість, щоб ваш бізнес міг отримати прибуток.

2. Продукт

Це те, що продається. Маркетологи повинні враховувати життєвий цикл продукту для вирішення будь-яких проблем, які можуть виникнути, коли він потрапить в руки споживача. Наприклад, в самій ранній версії iPod була проблема з часом автономної роботи, яка була помітна лише через певний час, і Apple потрібно було розробити способи боротьби з цією проблемою.

3. Просування

Це реклама, прямий маркетинг і стимулювання продажів. Телевізійна реклама, інтернет-реклама, каталоги, торгові ярмарки, рекламні щити і навіть реклама у верхній частині таксі – все це види просування. Ця категорія також включає зв’язки з громадськістю, такі як поширення прес-релізів або постійні відносини із засобами масової інформації. Просування включає в себе те, що повідомляється, кому це повідомляється, як ця аудиторія досягається і як часто відбувається просування.

4. Місце

Це будь-яке фізичне місце розташування, де клієнт може використовувати, отримати доступ або купити продукт. Це включає в себе розподільні центри, транспорт, складування, складські рішення і франшизи.

Сім пунктів з маркетингового міксу (структури)

Іноді чотири пункти розширюються, щоб включити в себе цілих сім. На додаток до звичайних чотирьох, сім пунктів включають в себе речові докази, людей і процес.

5. Речовий доказ

Все матеріальне, пов’язане з продуктом або фізичним середовищем, в якому здійснюється обслуговування. Речові докази можуть включати упаковку товару, квитанції про доставку, вивіски або розташування фізичного магазину.

6. Люди

Співробітники, в тому числі ті, хто безпосередньо взаємодіє з клієнтами (наприклад, відділ продажів, служба підтримки або доставка), а також набір персоналу і навчання. У цю категорію входить те, наскільки добре співробітники виконують свою роботу, як вони виглядають для клієнтів (наприклад, як виглядає їхня уніформа) і як клієнти ставляться до свого досвіду.

7. Процес

Все всередині організації, яке впливає на те, як продукт або послуга обробляються співробітниками і постачаються споживачам. Деякими прикладами є порядок, в якому співробітники повинні виконувати завдання, скільки запитів отримують продавці і куди вони направляють клієнтів за допомогою, або як відстежується і вимірюється продуктивність. Він також охоплює, які частини процесу стандартизовані, а які мають простір для індивідуальної настройки для кожного клієнта.

Press «Like» and get the best posts on Facebook ↓

Що таке маркетинговий мікс і чому це важливо
×
Press «Like» to read us on Facebook