Що робити з неліквідом?

Безумовно, кожен продавець і підприємець, який займається саме продажами, знає, що у нього частенько залишається неліквідний товар або залишки з невигідною роздрібною ціною. Є і така собі початкова точка проблеми, яка вказує на те, що потрібна зміна стратегії. Але для початку давайте ж розберемося з поняттям того, що таке неліквід. Якщо говорити по простому, то неліквід – це та частина товару, яку не змогли продати у зазначені терміни.

Причинами цього можуть бути наступні:

1. Неправильне рішення про закупівлю. Це той випадок, коли ви купуєте занадто багато, але не встигаєте це все продати. Прагнення закупити якомога більше – у кінцевому підсумку блокує вільні кошти.

2. Друга причина – це низький рівень управління запасами. Звичайно ж, відсутність належного відстеження запасів призведе до їх накопичення, а у результаті й збільшить сам неліквід.

3. До того ж, і наявність браку іноді сприяє тому, що у вас є багато нереалізованого товару. Наприклад, розмір взуття може бути помилковим. По факту, нічого поганого, але іноді це збиває з пантелику.

4. Наступна причина – це відсутність правильного маркетингу. Коли у торгового персоналу, по суті, дуже мало знань про характеристику продукту, то буде дуже важко розповісти комусь із клієнтів про це. У результаті клієнт нічого не купить, і це знову ж приведе до того, що у вас буде неліквідний товар.

Для того, щоб уникнути таких ситуацій, потрібно звернути увагу на деякі моменти. Їх ми опишемо нижче.

1. Встановіть систему управління запасами. Те, що ви купуєте для магазину можна розділити на два маленьких компонента. Один компонент -це циклічний, а другий – резервний. Циклічний запас – це і є той запас, який вам необхідний завжди і який завжди задовольняє запити клієнтів у період між вашими замовленнями. А ось резервний запас – це вже частина, яка зберігається у якості якоїсь страховки. Той варіант, коли вже надто багато прийшло запитів від клієнтів, але немає часу для очікування поставки нового товару.

2. Переведіть неліквід у інше місце. У такому випадку вам потрібно мати конкретний магазин, де ваш неліквідний товар буде дуже таки затребуваним. Це і можна назвати балансуванням запасів. У крайньому випадку, якщо ви і не відіб’єте всю ціну, яку за ту продукцію віддали, все одно вам якісь гроші повернуться.

3. Використовуйте ефективні рішення для прогнозування попиту. Щоб сформувати правильне замовлення, ви можете опитати ваших клієнтів, що їм більше подобається. Тим більше, що варіантів опитування є багато. Ви можете це зробити просто в інтернеті, і тоді охоплення буде більшим. Або наживо, коли клієнт буде щось у вас купувати. Охоплення буде менше, але так ви зможете дізнатися ще деяку додаткову інформацію, яка вам потім ще й стане в нагоді.

4. Створюйте терміновість. Це не так вже й складно насправді. Для товарів, які дуже погано продаються, створіть певні умови. Цими умовами можуть бути знижки або ж виділення якогось відсотка економії для вашого покупця. І тоді відповідно це почне працювати у зворотню сторону. Неліквіду залишатиметься менше і ви зможете приступити до замовлення чогось нового, більш затребуваного, оскільки з’явилися вільні кошти.

5. Потрібно сформувати правильний набір. Це у тому випадку, якщо ваш неліквідний товар складається з декількох схожих елементів. Наприклад, це може бути все, що потрібно для пікніка або все, що потрібно для святкування Нового року і так далі. І найважливіше – запам’ятайте, що лікування гірше профілактики. Краще знати і управляти своїми потоками, ніж здогадуватися, але нічого з цим не робити, поки все не дійде до справжнього апогею. 

Що робити з неліквідом?