Завдання може здатися складним, але написання бізнес-плану – важливий крок, який допомагає вашій компанії почати, рости і процвітати. Бізнес-плани забезпечують бачення і чітку стратегію. Вони також важливі для підприємств, що шукають фінансування. Але з чого почати і що включити?
Як і в більшості складних проектів, складання бізнес-плану найкраще робити крок за кроком. Незважаючи на те, що плани відрізняються один від одного так само, як і підприємства, ось короткий виклад семи основних розділів бізнес-плану і того, що кожен повинен включати.
1. Резюме
Перший розділ повинен бути коротким оглядом вашого бізнес-плану. Він повинен бути коротким і добре написаним. Ваша мета – залучити читачів, щоб вони хотіли більше дізнатися про вашу компанію.
Хоча цей розділ з’являється першим, подумайте над тим, щоб написати його останнім, після того, як ви розробили деталі свого плану і зможете коротко і точно узагальнити свої думки.
Резюме для бізнес-плану має включати:
- Назва вашої компанії і місце розташування
- Основні продукти й / або послуги
- Заяви про місію і бачення
- Конкретна мета плану (забезпечити інвесторів, встановити стратегії і т.д.).

2. Опис компанії
Це високорівневе уявлення про ваш бізнес має пояснити, хто ви, як ви дієте і які ваші цілі.
Опис компанії має містити:
- Юридична структура вашого бізнесу (корпорація, індивідуальне підприємництво і т.д.)
- Коротка історія, характер вашого бізнесу, а також потреби або вимоги, які ви плануєте надати
- Огляд ваших товарів / послуг, клієнтів і постачальників
- Коротка інформація про зростання компанії, включаючи фінансові або ринкові показники
- Короткий опис ваших короткострокових і довгострокових бізнес-цілей і того, як ви плануєте отримувати прибуток.
3. Продукти і послуги
Чітко опишіть, що ви продаєте, з акцентом на переваги для клієнтів. Увімкніть детальну інформацію про постачальників, вартість продуктів або послуг і чистого прибутку, очікуваного від продажу цих продуктів або послуг. Спробуйте додати малюнки або діаграми.
В цілому цей розділ повинен включати:
- Детальний опис вашого продукту / послуги, який підкреслює переваги для клієнтів
- Пояснення ролі вашого продукту / послуги на ринку і переваг, які він має перед конкурентами
- Інформація про життєвий цикл товару / послуги
- Відповідні дані про авторські права, патенти або комерційної таємниці
- Дослідження і розробки, які можуть привести до появи нових продуктів і послуг.

4. Аналіз ринку
Покажіть свої знання галузі та уявіть висновки, засновані на ретельному дослідженні ринку. Помістіть детальні результати будь-яких досліджень в додаток.
Ваш аналіз ринку повинен включати:
- Ескіз цільових сегментів клієнтів, включаючи розмір і демографію кожної групи
- Опис галузі та перспективи, включаючи статистику
- Історичні, поточні та прогнозовані маркетингові дані для вашого продукту / послуги
- Детальна оцінка ваших конкурентів, виділення їх сильних і слабких сторін
5. Стратегія і реалізація
Коротко викладіть свою стратегію продажів і маркетингу, а також те, як ви будете реалізовувати її за допомогою плану робіт.
Цей розділ повинен включати:
- Пояснення того, як ви будете просувати свій бізнес клієнтам і виходити на ринок
- Більш детальну інформацію про витрати, ціни, рекламні акції і розподіл / логістики
- Пояснення того, як компанія буде функціонувати, включаючи операційний цикл (від придбання матеріалів до виробництва і доставки).
- Інформація про джерела праці та чисельність працівників, їх освіти, кваліфікації та працездатності
- Дані про час роботи і об’єкти.
6. Організація і управління командою
Опишіть організаційну структуру вашої компанії. Визначте власників, керуючу команду і раду директорів.
Включаючи наступне:
- Організаційна схема з описами відділів та ключових співробітників
- Інформація про власників, включаючи їх імена, відсоток володіння, ступінь участі в компанії та біографію із зазначенням їх досвіду і навичок
- Профілі вашої управлінської команди, включаючи їх імена, посади, основні обов’язки і минулий досвід
- Список будь-яких радників, таких як члени правління, бухгалтери та адвокати.

7. Фінансовий план і прогнози
Цей останній розділ вашого бізнес-плану повинен бути розроблений професійним бухгалтером після того, як ви виконали аналіз ринку і визначили цілі для вашої компанії.
Деякі з важливих фінансових звітів, які повинні бути частиною вашого плану, включають:
- Фінансові дані за минулі періоди (якщо ви є власником існуючого підприємства), включаючи звіти про фінансові результати, баланси і звіти про рух грошових коштів за останні три-п’ять років
- Реалістична перспективна фінансова інформація
- Короткий аналіз ваших фінансових даних з аналізом коефіцієнтів і тенденцій для всіх фінансових звітів.
На цьому список розділів для вашого бізнес-плану закінчено. Ми сподіваємося, що, надана нами інформація, допоможе вам у створенні якісного та продуктивного плану ведення вашого бізнесу.