Трохи про невдачі найуспішніших компаній

А хочете поговорити про невдачі? Напевно, так. Скільки ми вже разів говорили про них тільки символічно, а більше згадували про успіх. Але ж потрібно пам’ятати, що не тільки приклади вдалих вкладень або чогось ще нас мотивують. Гарненько може мотивувати й історія про те, як одна з найуспішніших компаній світу зазнала поразки, але все ж стала успішною. Так ось зараз я розповім про деякі.

Перша всім відома компанія Apple. Ще у 80-і роки компанія була однією з найуспішніших, оскільки тоді комп’ютерна техніка вже приносила хороший дохід і ставала більш популярною. Але от якщо взяти, наприклад, 90-і роки, то про вдалий період навряд чи можна говорити. Популярність техніки цієї компанії в рази впала, і це майже що довело компанію до банкрутства. Як думаєте, хто розрулив ситуацію? Правильно, це був Стів Джобс, який уже у 1997 році почав випускати у виробництво всіма улюблені айфони, айпади і айподи. Сьогодні ж компанія Apple знову в ряду найуспішніших компаній світу.

А скажіть в кого у гардеробі вже є черевики від dr. Martens? Для тих, хто не знає, про що я говорю зараз, я напишу передісторію. Клаус Мертенс – лікар, який довгі роки служив у німецькій армії. Якось раз після поранення в гомілку, він раптом помітив, що взуття, в якому він ходить, заподіює йому тільки дискомфорт і навіть біль. І як ви думаєте, після закінчення війни він одразу ж побіг проектувати те взуття, яке буде максимально комфортним і носибельним. А в 1952 році він вже зміг відкрити свою власну фабрику з виробництва такого взуття.

Ця фабрика швидко набула популярності, але через 8 років її викупив британський виробник взуття Р. Гріггс Груп. Він до цього взуття додав ще маленьку жовту стрічку і черевики вже мали назву Airwair. По факту, ідея вкрадена. Через це в 90-і роки доктор Мартенс зупинив своє виробництво і був упевнений, що це більше не буде існувати. Тим не менш, в 2004 році була випущена вінтажна колекція, яка вивела все на новий рівень. І у 2010 році в день могли продати 50 пар такого взуття. Як бачите, тут все вирішилося само по собі.

Наступна компанія – це Garanimals. Ця компанія займалася виробництвом дитячого одягу. Це привернуло багатьох американців. А більшості батьків дуже подобалося те, що одяг цієї компанії був дуже якісним, та й не особливо прикрашеним. Він був простим і елегантним. Когось це привертає надовго, а хтось з часом шукає для діточок чогось більш яскравого. Компанія не розчарувалася у відсутності нормальних продажів, а вирішила звернутися в одне агентство, щоб те прорекламувало все, як слід. Але це ще не все. Для порятунку компанії і бізнесу працівники запропонували зберегти початкову тематику, але додати трохи яскравості й сучасності. І це вийшло. Американці знову зацікавилися речами компанії Garanimals.

І якщо почали говорити про діток, то розповім про ще одну таку компанію. Правда тут вже все пов’язано з іграшками. Компанія Lego у 1947 році почала випускати пластмасові іграшки замість дерев’яних і це стало якимось мастхевом. З тих пір лего стало однією з найулюбленіших дитячих іграшок. Це ж так захоплююче, коли з декількох кубиків можеш побудувати щось таке цікавеньке. Але у 2003 році компанія втратила частину своїх акцій, і це все вело до банкрутства. Потрібно було шукати гроші, але гендиректор Йорген Кнудсторп подав нові ідеї, які допомогли вийти з банкрутства. Це було після отримання франшизи з «Історії іграшок» і «Володар кілець». Ви цього могли навіть не знати, а просто діти ваші раділи якимось новинкам. А воно бачите як буває.

Трохи про невдачі найуспішніших компаній