Типові помилки малого бізнесу

Завершальна стаття на сьогодні буде про типові помилки малого бізнесу. Довго розписувати що і до чого не будемо, а краще відразу ж перейдемо до помилок. Їх буде вісім. Уважно стежте, можливо, ви, як підприємець в сфері малого бізнесу, в якійсь помилці впізнаєте себе.

Перша помилка і те, про що ми так часто і довго говоримо – бізнес-план. І тут причина в його відсутності. В одній статті ми вже написали, що без бізнес-плану ви ризикуєте витрачати гроші хаотично і в підсумку залишитися зовсім без виділених коштів. І пам’ятайте, що бізнес-план це не просто інструкція як його вести. Це в першу чергу всі підрахунки та ідеї, викладені на папері.

Друга помилка. Підприємці малого бізнесу часто не проводять дослідження ринку і через це часто їхній бізнес перестає розвиватися, а згодом і перестає бути актуальним. Тим більше, часто буває і те, що ідеї конкурентів збігаються. І якщо ви раптом будете другим в цьому питанні, то можете попрощатися зі своїм бізнесом. Такі помилки не прощаються, так би мовити.

Третя помилка. Прийняття рішень, які обгрунтовані тільки на пропозиціях. Це вже відбувається в результаті двох попередніх і є їх так званим результатом. Ви, по суті, нічого не досліджували, нічого не запланували, але всім висуваєте якісь незрозумілі пропозиції, які не мають ніяких підтверджень. А у питаннях бізнесу не потрібно бути занадто самовпевненим. Ви повинні бути цілеспрямованим і злегка нахабним. Але ваша нахабність повинна бути підтверджена певними фактами та існуючими ідеями й планами.

Четверта помилка і вона, мабуть, найпоширеніша і найочевидніша. І це недостатня робота з базою клієнтів. Ви можете бути настільки зайнятими пошуками нових клієнтів, що зовсім забуваєте про старих. А вони між іншим є більш вигідними вам. Адже вони постійні. Якщо ви втрачаєте постійних клієнтів, то разом з ними ви втрачаєте і репутацію. Ваші продажі починають падати, а далі ви самі знаєте. Тому, закликаю вас бути уважними до всіх своїх клієнтів.

П’ята помилка – використання соціальних мереж тільки для спілкування з друзями. Ви можете це не вважати за помилку, але все ж ви багато втрачаєте, якщо не говорите про ваш бізнес в інтернеті. Зараз настав такий час, що за допомогою інтернету можна не тільки багато чого довідатися, але і багато  чого замовити. А тому, коли ви відкидаєте використання соціальних мереж в просуванні вашого бізнесу – ви втрачаєте нові можливості. Хоча, вибір все ж за вами.

Шоста помилка ну дуже схожа з п’ятою. І це помилка вважати, що технології – це зло. А чому? Ви що до сих пір всі ваші витрати записуєте в зошит. Так, не спорю, з онлайн-документів може все також пропасти, але чому не дублювати все і там, і там? Якщо ваша зошит загубиться або згорить, то всі дані про бізнес будуть збережені на ноутбуці або комп’ютері. А якщо навпаки, то все буде в зошиті. Загалом, так ви не втратите всю звітність відразу.

Сьома помилка – стоїмо на місці. Як би ваш бізнес не розвивався і не процвітав – йому все одно потрібні поліпшення і модернізація. Ви повинні покращувати свій бізнес кожен день. А стабільність – це хороший показник хіба що в спорті, у бізнесі потрібен постійний ріст. Це і є майстерність, правда?

Остання, восьма помилка чимось перегукується із сьомою. І це те, що ми боїмося змін. Ви боїтеся звільнити поганого співробітника тільки тому, що він у вас довго працює. Тут є два варіанти. Один категоричний – звільнити, а другий більш м’який – запропонувати людині підучитися і поліпшити свої робочі показники.

Якщо в цих помилках впізнали себе, то швидше біжіть щось міняти, інакше бізнесу вашому довго не бути.

Типові помилки малого бізнесу