Скільки потрібно витрачати на рекламу?

Одвічна дилема для всіх підприємців. Скільки витрачати на рекламу і де та межа, де показує, що було дорого і марно? Суть бізнесу і його маркетингу якраз і полягає в тому, щоб залучати нових клієнтів і споживачів. І перше, до чого ми звертаємося – це реклама. Це може бути ваша особиста реклама в соціальних мережах, що не дуже то й ефективно в більшості випадків. Хоча і від цього є результат. Завжди виникає маса питань: у кого замовити рекламу? Як? Де? І скільки потрібно викласти грошей за гідну рекламну програму?

І ось головне в цьому питанні – це не відштовхуватися від того, за скільки вам пропонують прорекламувати ваш товар. Потрібно відштовхуватися в більшій мірі від певного відсотка від доходу вашої компанії. У будь-якому випадку саме ваші гроші і визначають ваші можливості і ваші витрати на рекламу.

Як правильно розпорядитися тим самим маркетинговим бюджетом? Для початку говоримо про те, що у вас повинен бути фіксований маркетинговий бюджет. Цей варіант передбачає те, що зі збільшенням доходу ви можете скоротити відсотка маркетингу бюджету. Чому? А все тому, що, не дивлячись на всі ваші доходи, ви встановили певні рамки, які вже, не будете перетинати.

З одного боку це добре, оскільки не буде спокуси потягнути щось, а з іншого боку треба «пахати» в прямому сенсі цього слова, щоб дана фіксована сума могла трохи підвищитися. І для того, щоб це зробити, вам потрібна стабільність. Адже спочатку у вас може виходити така фіксована сума, а потім раптом ви розслабилися і все – план пішов крахом. Потрібно знову повертатися до того, що вже було.

Другий варіант – це мати більш розслаблений і вільний варіант. А саме ваш маркетинговий бюджет буде прямо залежати від вашого доходу. Іноді це може бути більше, іноді набагато менше. І досить таки непоганий цей варіант. Але можу сказати, що він явно не підходить тим людям, які просто обожнюють витрачати гроші на всілякі дрібниці. Якщо в цьому впізнали себе, то вибирайте краще варіант перший. Він більш надійний у вашому випадку.

Давайте ж детальніше поговоримо про приклади і ті самі варіанти. Можливо, так буде зрозуміліше. У вас на даний час є 100 клієнтів в періоді за один місяць або навіть рік. Ваш прибуток – це, приблизно, відсотків 10 від всього доходу. Для маркетингового бюджету ви відводите тільки 5%.

І ось виходить, що коли клієнт в середньому витрачає 1000 гривень на ваш товар, то ваш маркетинговий бюджет за цей весь час буде складати тільки 5000 гривень. Таким способом ви можете збільшити дохід вашого підприємства на 20 відсотків, оскільки споживачів буде більше. Але фіксований маркетинговий бюджет ви знизите на 1 відсоток точно. І так можна підраховувати за всіма параметрами та періодами.

Наочно ми пояснили, хоч і трохи, як це все працює і, можливо, це вам допоможе вибрати той самий оптимальний і альтернативний варіант, який на всі 100 підійде саме вам.

А якщо хочете точну відповідь на запитання: скільки потрібно витрачати на рекламу, то я скажу одне. Не варто вже так сильно цьому приділяти увагу. Це важливо, але якщо ви всю увагу переведете на це питання, то всі інші будуть залишатися невирішеними, і проблеми будуть накопичуватися. На рекламу потрібно витрачати не більше 5-10 відсотків від вашого доходу. Не забувайте враховувати специфіку обраного вами бізнесу і знаходити канали збуту. Працюйте на ваш дохід і попутно займайтеся невеликою рекламою. Навчіться визначати самі свої кордони.

Скільки потрібно витрачати на рекламу?