Причини краху малого бізнесу

Малий бізнес. Всі говорять про нього і про те, як же його легко побудувати. З мінімальними вкладеннями, з чужими ідеями і майже що без великих старань. Але чому ж ніхто не говорить про те, що навіть малий бізнес з легкістю може потерпіти кра?! Дану статтю я хочу присвятити причинам краху малого бізнесу. Кожну з них потрібно розглянути більш детально, оскільки є ті, що і причинами краху назвати не можна. Якщо, звичайно, особливо не морочитися.

Перша причина – погане розуміння або й взагалі відсутність навичок управління грошовими потоками. І причина зовсім не в тому, що ви за професією не економіст. Це грає не настільки важливу роль. Є ж багато підприємців і з інших сфер діяльності. Справа у вашому особистому вмінні вести бізнес і розпоряджатися грошима. Якщо по життю ви людина-марнотрат, то ведення бізнесу буде йти у такому ж напрямку.

Поки не навчитеся контролювати себе і всі свої витрати, то нічого доброго з цього не вийде. Бізнес же повинен приносити капітал, частина якого піде обов’язково на нове обладнання, наприклад. Але якщо ви марнотрат, то всі зароблені гроші з банальної радості малого і короткочасного успіху, ви відразу ж витратите на свої захоплення. Вчимося грамотному веденню грошових потоків.

Те, про що ми говоримо неодноразово – відсутність якісних бізнес-планів. Добре, що вони хоча б є, але ще краще, якщо вони будуть підібрані під ваш бізнес, а не взяті з одного, як приклад, оскільки такі вимоги до ведення бізнесу. Не знаєте як це зробити правильно і грамотно, то найміть людину, яка в цьому дійсно розуміється. Ви не програєте і сотні на її послугах, якщо виберите справжнього професіонала.

Установка недоречних цін на продукцію теж є причиною краху малого бізнесу. І тут можуть бути як і завищені ціни, так і занадто низькі. І те, й інше не викликає ніякої довіри у споживачів. Якщо ціни занадто завищені на початку ведення бізнесу, то це можна назвати хіба що хамством і зайвою гордістю. Та повірте, знайдуться й інші компанії, які пропонують свої послуги дешевше і якісніше. Для початку зарекомендуйте себе, а потім вже і ціни можна підвищувати. Але дотримуйтесь і другого правила: занадто низькі і не відповідаючи ціни на товар теж не виставляйте. Для споживачів це буде виглядати занадто підозріло і не буде пов’язано з прекрасною якістю. І буде те ж саме, що і з завищеними цінами. Ось так.

Недостатнє просування бізнесу. Це той варіант, коли ви починаєте видихати. Бізнес вдався, гроші ви заробляєте і пристойні при чому. Якраз час зменшити обороти. Такі ваші думки можуть бути, але вони не правильні. Завжди потрібно бути на чеку. Конкурентів купа і ваш бізнес не є чимось з нового напрямку? Тоді відпочивати немає можливості. Розвивайте свій бізнес і ставайте з кожним разом все краще і краще. Будьте в перших рядах, але ніяк не в останніх.

Наступною причиною того, чому бізнес тріщить є те, що ви приділяєте занадто багато уваги одному клієнту. А особливо якщо це ваш постійний клієнт, який здійснює завжди глобальні покупки. Розчиняючись в цьому одному клієнті ви втрачаєте 10 нових. А хто знає, може вони теж стануть вашими постійними і їхні покупки теж принесуть не менше прибутку. Приділяйте рівноцінну увагу кожному клієнту і тоді бізнес вже точно буде процвітати, а не навпаки в’янути.

Зрозуміло, що це були не всі причини краху малого бізнесу. Але вашу і свою увагу ми все ж таки зорієнтували на найбільш глобальних і широко поширених. Тим більше, що деякі причини для вас були подивом, вірно? Ви ж думали, що дієте на благо.

Причини краху малого бізнесу