«Мертвий сезон» або сезон затишшя – плюси і мінуси

«Мертвий сезон» бізнесу – це не тільки те, що може виникнути при пандемії, карантині і так далі. Це взагалі опис, який підходить для процесу диверсифікації, спрямований на роботу. Це дуже грізна і страшна пора для кожного підприємця. Той час, коли покупці розбігаються, відлітають десь далеко у відпустки і раптово втрачають інтерес до того продукту, який раніше був дуже потрібен і затребуваний.

Пропоную вам розібрати, що можна такого зробити в період так званого затишшя і як це затишшя можна обернути собі на користь.

1. Пошук схожого напрямку. Саме це допоможе впоратися з відчутним для вашої компанії падінням попиту. Якщо, наприклад, ви власник прокату літнього спортивного інвентарю по типу велосипедів, роликів і так далі то, ви можете ще розширити свій асортимент і відповідно можете докупити спортивний інвентар, який стане в нагоді і взимку. Наприклад, лижі, ковзани і все, що потрібно. Загалом, тут вам потрібно переформатувати себе і свій бізнес трішечки на інший сезон. Дане просте, на мою думку, правило ви можете застосувати і до чогось іншого.

2. Мотиваційна й інформаційна підготовка всіх співробітників. Звичайно ж, і відділ продажів, і колл-центр повинні бути поінформовані про всі нюанси цільової аудиторії. А також ви повинні їх мотивувати на продуктивну роботу у будь-який час року. Але ось тоді, коли трапляються такі великі втрати клієнтів, потрібно працювати набагато більше, ніж це було раніше. Для мотивації співробітників можете використовувати різні винагороди за роботу або ж за сам факт продажу.

3. Додаткова мотивація не тільки персоналу, але і клієнтів. А як же ви можете промотивувати самих клієнтів?! Насправді – це набагато простіше зробити, ніж організувати мотивацію співробітників. Для того, щоб привернути увагу клієнтів, вам потрібно всього лише влаштувати розпродаж, акції, якісь знижки організувати, зробити дисконтні картки, конкурси підключити до цієї всієї системи. Для реалізації всього вище перерахованого ви можете користуватися підтримкою різних маркетингових стратегій. Це і просування в соціальних мережах, і сегментування вашого трафіку, тестування інформаційних ледингів. Все, що ви побажаєте.

Наведу приклад, як можна організувати для себе вигідні знижки. Влітку продавати шуби та інші потрібні речі на зиму, а взимку продавати все, що буде потрібно на більш теплі пори року. Але потрібно враховувати і менталітет покупця. І вже тоді на таке зважитися. Ось, наприклад, українці і росіяни купують всі речі тільки тоді, коли у них виникає потреба. А значить, що в сезон. І відповідно для вас в цих регіонах подібний приклад не на користь буде.

Але жителі інших країн мають менталітет інший, а значить, вони схильні до того, щоб купувати взимку те, що потрібно на літо і навпаки. Вони розуміють, що це сильно економить їх бюджет. І як то кажуть, усім від цього добре

4. Робота над якістю і, безумовно, підготовка до тих самих періодів затишшя. Такі умови і були проти волі створені для того, щоб ви могли спочатку видихнути, а потім, як взятися за нові справи і почати експериментувати з пошуками нового і плануванням стратегії, поліпшенням якості послуг або самого товару, поліпшенням якості обслуговування і оптимізацією всіх процесів, які допоможуть заробити лояльність всієї вашої аудиторії.

5. До того ж, важливо мати час на перепочинок. Влаштовуйте відпустки для співробітників компанії. Навіть якщо це дуже улюблена робота – на ній можна втомитися і перегоріти. Тому краще використовувати такі моменти правильно.

«Мертвий сезон» або сезон затишшя – плюси і мінуси