Бренд і фірмовий стиль – це одне й те саме?

Говорячи про бізнес, у кожного виникає думка на рахунок бренду. Це слово хоч і має іноземне походження, все ж є більш поширеним в нашому суспільстві та є для нас більш знайомим і прийнятним. Але також є інше поняття. Таке як, фірмовий стиль. Яка ж різниця між брендом і фірмовим стилем? Або ж це одне і те ж? Які ваші думки на рахунок цього? І, як ви думаєте, як правильно створити фірмовий стиль й відповідно і бренд?

Оскільки ми вже сказали, що дане слово є для нас більш прийнятним поняттям, то з нього і почнемо. Всі ми звикли, що бренд має на увазі під собою цілу асоціації якихось картинок, слів. Ось, наприклад, якщо я вам зараз скажу слово «сонечко», то у всіх виникає асоціація, що це велика розпечена куля, яку ми можемо спостерігати щодня.

І тільки потім ми можемо згадати, що сонечком ми ще називаємо комашку маленьку. Або ж згадуємо про те, що за допомогою такого зменшено-пестливого слова ми можемо називати один одного. Загалом, у нас вже формуються деякі асоціації і це вже бренд природи. Це символ від самого виробника, його характеристика та характеристика продукції.

Фірмовий стиль – це вже, в свою чергу, суміш зображень, слів, які виникають у нас в голові. І важливо, щоб був зв’язок візуальної комунікації. З цього ми вже можемо зробити висновок, що фірмовий стиль є тільки часткою бренду. Бренд уже більш широке поняття.

Друге, що вимагає уваги – з чого ж починається створення брендів? Щоб знайти відповідь на це питання, вам потрібно відповісти на кілька інших. Як би це дивно не звучало. Перше питання – «Чи можете ви охарактеризувати, чим відрізняється ваш бізнес від бізнесу інших?». Досить таки цікаве завдання, яке можете вирішити тільки ви, адже знаєте свій бізнес від «А» до «Я». Починати характеристику потрібно з малого, але не менше 5-ти пунктів. Якщо ж ви на цьому етапі не зможете скласти хоча б ці п’ять характеристик, значить вже далі немає сенсу продовжувати.

Плавно переходимо до другого питання і шукаємо на нього відповідь «Яку проблему мій бізнес вирішує?». Це досить мотиваційний питання з одного боку і жорсткий з іншого. Тому, що якщо до цього моменту у вас не було як такої мети, то зараз ви за допомогою цього питання можете її легко знайти. Але з іншого боку, відповідаючи на це питання можна раптом зрозуміти, що все даремно і конкретно розчаруватися.

Але ми мислимо позитивно і переходимо до третього питання «Яка у мого бізнесу цільова аудиторія?». Це теж важливо, оскільки цільова аудиторія і створює наш фірмовий стиль. Якщо в аудиторії відгукується назва вашого бренду і формується якийсь взаємозв’язок комунікації, то тоді можна вважати, що успіх є.

Четверте і останнє питання, на яке також варто відповісти самому собі «Що відрізняє мій бізнес від бізнесу конкурентів?». Воно дуже схоже з першим. Але в першому питанні ви шукали 5 характеристик, які відрізняють вас від усіх існуючих бізнесів. А ось це питання є більш конкретним. Якщо ви назвали кілька відмінностей, то потрібно більш глибоко опрацювати свій фірмовий стиль, а відповідно і бренд.

Вам потрібно подумати і над так званим голосом бренду. Він повинен звучати якимись словами або образами, картинками або навіть кольорами. Неважливо як ви донесе свої ключові смисли, головне, щоб ви це зробите. А для цього вам потрібно визначити способи і канали, за допомогою яких ви зможете донести ту саму ключову інформацію. Те, що ми чуємо і бачимо повинно відображати брендовий голос, який в свою чергу і формує той фірмовий стиль, про який ми почали говорити.

Бренд і фірмовий стиль – це одне й те саме?