Президент Сполучених Штатів Америки Дональд Трамп оголосив про можливість тимчасового скасування 25% мит на імпортні автомобілі, щоб надати автопромисловості час для перенесення виробництва до США. Цю ініціативу підтримали провідні гравці галузі, які вказують на те, що перебудова ланцюгів постачання вимагає додаткового часу.
Про це розповідає Finway
Під час зустрічі в Овальному кабінеті з президентом Сальвадору Найібом Букеле, що відбулася 14 квітня, Трамп натякнув на можливість тимчасового зняття тарифів на автомобільний сектор. На початку цього місяця він ввів 25% тарифи на імпортні автомобілі, пояснюючи це наміром стимулювати внутрішнє виробництво.
Хоча деякі мита для інших галузей та країн були пом’якшені, автомобільний сектор залишився під їхнім впливом, що викликало занепокоєння серед автовиробників, адже велика частина компонентів все ще постачається з Канади, Мексики та інших країн.
Метт Блант, президент Американської ради автомобільної політики, яка представляє інтереси Ford, General Motors і Stellantis, підтримав ініціативу Трампа, підкресливши, що “широкі мита на запчастини можуть підірвати спільну мету – побудову сильної автомобільної індустрії в США”, і зауважив, що “багато змін у ланцюжках постачання потребують часу”.
Деякі автовиробники, такі як Ford та Stellantis, вже адаптуються до нових умов, укладаючи тимчасові угоди щодо цін для своїх працівників. General Motors оголосила про стратегічне збільшення обсягів виробництва в США, включно з розширенням виробництва пікапів в Індіані. Крім того, компанія скасувала плановий простій на заводі в Теннессі, що свідчить про прагнення до стабільної роботи навіть в умовах тарифного тиску.
Інші компанії, такі як Hyundai, пообіцяли не підвищувати ціни щонайменше два місяці, аби не втратити довіру споживачів, тоді як британський Jaguar Land Rover призупинив поставки в США. Реакція ринку була позитивною: акції Ford, General Motors та Stellantis зросли на 3-6%, а Rivian Automotive на 4,9%.
Навіть компанії, які меншою мірою залежить від імпорту запчастин, такі як Tesla, показали стабільні результати. Акції інших учасників ринку, включаючи Toyota, Honda і Lucid Group, також підросли. Високопосадовці з галузі охарактеризували заяви Трампа як “визнання того, що ситуація стає складною для індустрії”. Очевидно, що перехід до повністю локалізованого виробництва вимагатиме часу, інвестицій та сприятливих умов з боку уряду.