Москва запроваджує нові правила для стримування імпорту автомобілів з Китаю, оскільки продажі китайських авто на російському ринку зросли до рекордних рівнів. Це рішення, як очікують аналітики, негативно вплине на виробників та торговців з Китаю, які дедалі більше покладаються на російський ринок.
Про це розповідає Finway
Згідно з даними видання Financial Times, експорт автомобілів з Китаю до Росії у минулому році зріс у сім разів у порівнянні з 2022 роком. Це стало наслідком санкцій, які ізоляціювали росію від західних брендів. Китайські автовиробники, на тлі зменшення продажів на ринках США, ЄС, Канади, Туреччини та Бразилії через антидемпінгові заходи, знайшли нові можливості на російському ринку.
Зростання китайського експорту автомобілів до Росії
За минулий рік росія імпортувала понад мільйон автомобілів з Китаю, що становить близько 30% всього експорту бензинових автомобілів. Як повідомляє CPCA, китайські бренди тепер контролюють 63% російського ринку, в той час як частка вітчизняних виробників зменшилась до 29%.
Відповідь російської влади на імпорт
У відповідь на зростання імпорту автомобілів, російська влада підвищила “утилізаційний збір” до 7500 доларів для більшості легкових авто, що більше ніж удвічі перевищує показник вересня минулого року. Цей збір, як очікують, буде зростати щорічно на 10-20% до 2030 року.
“Вони хочуть, щоб ті нарощували місцеве виробництво,” – зазначає аналітик автомобільної компанії Rhodium Group Грегор Себастьян. “Якийсь час вони вважали, що у них немає іншого вибору, але тепер вони визнають, що у них є можливість торгувати – вони є досить важливим ринком для китайських автовиробників.”
Крім того, росія нещодавно заявила, що три великі китайські виробники вантажівок порушують стандарти безпеки, що призвело до заборони продажу однієї моделі. Влада також повідомила про можливість запровадження нових перевірок відповідності та тестування для імпортованих авто.
Відзначається, що велика частина зростання експорту автомобілів з Китаю припала на прикордонні міста на північному сході Китаю. Наприклад, експорт з Суйфеньхе зріс п’ятеро з 2020 року і досяг майже 1,9 мільярда доларів у минулому році.
Компанія Chery, яка підтримується державою, стала провідним китайським автовиробником у Росії, продавши 430 тисяч автомобілів у перших трьох кварталах 2024 року, що становить 28% від загального обсягу продажів. Бум продажів також відкрив можливості для старих бензинових автомобілів, які китайські виробники мають труднощі продавати на внутрішніх ринках через зростання популярності електромобілів.
Представник китайської компанії Suifenhe China Speed Car Exports повідомив, що тепер вони продають автомобілі безпосередньо російським покупцям, щоб уникнути утилізаційного збору.