Агропромислова компанія «Волинь-Зерно-Продукт» («Вілія») ухвалила рішення припинити оренду свого термінала в порту Гданська, Польща, оскільки транспортування зерна Балтійським морем стало економічно невигідним. Як зазначає засновник компанії Євген Дудка, нині для експортерів з Волині більш вигідним є експорт зернових через чорноморські порти. Хоча компанія періодично використовує транзит через Польщу, постійної діяльності на цьому напрямку зараз немає. Волинський термінал «Вілії» наразі переорієнтовано на перевалку альтернативних вантажів: металобрухту, мінеральних добрив та дизельного пального. Відвантаження зерна здійснюється двома-трьома потягами на тиждень.
Про це розповідає Finway
Модернізація причалу Одеського порту
Водночас «Адміністрація морських портів України» оголосила тендер на реконструкцію причалу №7 в Одеському морському порту. Вартість проекту перевищує ₴539 млн. Передбачається, що після завершення модернізації пропускна спроможність причалу зросте до 2 млн тонн вантажів на рік. Це дозволить адміністрації отримувати понад ₴100 млн додаткових доходів щорічно.
«На думку засновника “Вілії” Євгена Дудки, зараз з Волині зерно конкурентніше експортувати через Чорне море».
Виклики для логістики та бізнесу
Профільна асоціація логістичних компаній закликала владу переглянути чинні обмеження на перевалку добрив в українських портах. За словами представників асоціації, подорожчання логістичних послуг через ці заборони може призвести до додаткових витрат бізнесу, що перевищать ₴1 млрд. Галузь очікує на позитивні зміни, які полегшать рух вантажів та забезпечать конкурентоздатність українських портів на міжнародному ринку.
